tisdag, augusti 28, 2007

En romantisk kväll

Imorgon är en speciell dag, en sorts eid, islamisk högtid, nämligen 15 shaban, årsminnet av den väntande Imam Mehdis födelsedag. Därför vill jag överaska dig min älskade ikväll, natten till 15 shaban, med en romantisk kväll kryddad med god mat och andlighet.

Jag vill ta dig till stranden och be kvällsbönen vid havet med solnedgången på vår högra sida. Sedan vill jag bryta din fasta med god mat på en fin resturang. Kanske vi äter mat med tända ljus och badar sen. Jag har köpt både doftoljor, doftljus och doftrökelser för att tända och skapa en ljuvlig och mystisk atmosfär.

Tillsammans ska vi skratta och njuta denna gläderika stund och nattens sista timmar vill jag spendera i innerlig andakt, dyrkan och bön tillsammans med dig, för att slutligen somna i din varma famn.

Jag älskar dig mina ögon och längtar efter att få komma hem och se ditt ljusa ansikte och få se det lysa av ditt leende när du får höra vad jag har i tankarna!

Inga kommentarer: