söndag, mars 18, 2007

Himlarike

Oh min älskade, mitt hjärta har blivit en fågel och du, min himmel. Vart jag än flyger, flyger jag i din närvaro. Mitt hjärta kan inte släppa dig ty mitt hjärta är din fågel och vad är en fågel utan sin himmel och sina vingar att flyga med?

Om dagarna är du min Edens gård på jord som jag blomstrar i. Paradiset grönskar under dina välsignade fötter, för du är modern till mina barn och på så vis även en moder till hela mänskligheten.

Om nätterna, när du besöker mig i de ljuvligaste drömmarna, är det som om hela himlariket har kommit med dig - en skinande ängel i den mörka natten.

Om orden verkligen kunde beskriva min själs tillstånd skulle hela denna blogg brinna upp av vördnad och kärlekens flamma, men orden har gränser och tvingar mig att i desperation bryta pennan itu och istället kasta mig hejdlöst inför Universums Herre i tacksamhet och lovord, och sannerligen har den heliga Koranen rätt: "Välsignad vare Gud, den bäste skaparen!"

Inga kommentarer: