onsdag, februari 28, 2007

Bedårande skönhet

Jag har sett många vackra ting i mitt liv, men när jag sätter dem vid din sida hamnar de i skuggan av din skönhet.

Koranen säger, "Så prisad vare Gud, den bäste skaparen!", och sannerligen har Koranen rätt!

Jag kan inte tänka mig hur vacker det exalterade gudomliga väsendet måste vara som har skapat något så vackert som du. I Sin obegränsade nåd har Han ålagt dig att svepa in din skönhet med slöjor, likt snäckan runt diamanten, och låta ditt inre vara en helig kammare som endast jag får beträda. Men Gud, i din slöja lysar du av ljus - jag blir som bländad. Du är min gryning i mörkret, det är du.

Och utan slöja kan jag inte annat än falla till marken inför skönhetens Gud som skapat dig, "Så prisad vare Gud, den bäste skaparen!"

I andras ögon kanske du är blek, kanske du är smal, kanske du är tjock, kanske du är ful - men jag svär vid mina ögon min älskade att i mina ögon är du bedårande. Och de som inte ser din skönhet, låt dem veta att de måste besitta mitt hjärta för att sant kunna se ditt djup!

Inga kommentarer: