måndag, juli 09, 2007

Kärleksfågel

Du är min kärleksfågel med en påfågels skönhet, en papegojas humor och en örns mod.

Du är en otrolig varelse, en unik varelse, som trots sin komplexitet ändå är så simpel.

Tar jag för långt avstånd från dig blir du vild och flyger, tar jag dig för nära blir du fängslad och är inte längre fri. Och det är i frihet som kärlek blomstrar, men med frihet kommer också stort ansvar och stora risker.

Om jag kunde skulle jag flygit till månen och samlat allt månsken i en väska. Sedan skulle jag skrivit över hela himlavalvet med månskenets färg att jag älskar dig min fru, så var gång ett par går under den klara natthimlen och tittar upp mot de tindrande stjärnorna möts de först av min kärlek till dig. Kanske inspireras de att älska varandra mer, för min kärlek till dig är outtömlig ty den strömmar från Gud!

Inga kommentarer: